Sedinta lunara a Colegiului Prefectural a avut loc vineri, la Institutia Prefectului Judetului Salaj. Evenimentul a avut ca principale puncte pe ordinea de zi Noutati aparute in domeniul legislatiei muncii cu aplicare pentru cetateni, autoritatile administratiei publice locale si Problemele intampinate in domeniul muncii cu privire la colaborarea institutionala. In acest context, inspectorul sef al Inspectoratului Teritorial de Munca Salaj, Luminita Nemes, a prezentat activitatea de control atat in ceea ce priveste relatiile de munca, cat si in domeniul securitatii si sanatatii. Potrivit sursei amintite, in urma controalelor desfasurate in primele cinci luni ale acestui an au fost identificate 45 de cazuri de munca fara forme legale, cifra inferioara perioadei similare a anului precedent, cand au fost identificate 80 astfel de cazuri.
Referitor la prevederile Legii 62/2011 (Legea dialogului social), Inspectoratul teritorial de munca a inregistrat un numar de 104 contracte colective de munca. Avand in vedere ca la nivelul judetului Salaj exista un numar de 417 angajatori cu 21 sau mai multi salariati, Inspectoratul Teritorial de Munca anunta angajatorii care nu au contracte colective de munca asupra prevederilor legislative in vederea efectuarii demersurilor si initierea negocierii contractului colectiv de munca.
Pe de alta parte, Anamaria Pernes a mai facut precizari cu privire la schimbarile legislative cu impact asupra cetatenilor. Astfel, incepand cu luna mai 2012, drepturile care se vor achita cu titlu de pensie vor fi mai mari, aceasta crestere fiind consecinta reducerii sumei retinute cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate datorate de pensionari.
Cu privire la adoptarea OUG 26 din 12.06.2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarire a disciplinei financiare, directorul Inspectoratului Teritorial de Munca a reiterat faptul ca, in bugetul Casei Nationale de Pensii Publice, nu au fost prevazute alocari bugetare pentru bilete de odihna.